Türkiye’de Kargo Sektörü Büyüyor: İşte En Büyük Firmalar ve Şikayetler
Türkiye’de son yıllarda e-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte kargo sektörünün de içinde bulunduğu posta sektörü önemli bir büyüme gösterdi. Son olarak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türkiye Posta Sektörü Piyasa Verileri Raporu’nu yayınladı. Bu da 2023 yılının ilk yarısı itibarıyla en büyük kargo firmalarını ve kargo firmaları hakkında en çok şikayet edilenleri ortaya çıkardı.
Türkiye Posta Sektörü Piyasa Bilgi Raporu
BTK raporuna göre 2023 yılının ilk yarısında iletişim dışında amaçlarla gönderilen posta kolisi ve kargo sayısında ciddi bir artış yaşandı. Buna göre sevkiyat sayısı geçen yılın ilk yarısına göre yüzde 19 artarak 598,1 milyon adede ulaştı.
Verilere baktığımızda yurt içinde göndericiden alınan kargonun yüzde 2,5’inin aynı gün teslim edildiğini görüyoruz. Yüzde 42’si ertesi gün, yüzde 35’i iki gün sonra, yüzde 13’ü ise üç gün sonra teslim edildi.
Neredeyse şehri değiştiriyor! DJI ilk kargo drone’unu tanıttı
Rapora göre geçen yılın ilk yarısında en fazla kargo taşıyan firma yüzde 25,3 payla Trendyol Ekspres oldu. Onu yüzde 15,1 ile Aras Kargo, yüzde 14,7 ile Yurtiçi Kargo ve yüzde 13,6 ile Hız Kargo takip etti.
Listenin geri kalanında PTT’nin yüzde 7,6, Hepsijet’in yüzde 5,8, UPS Kargo’nun ise yüzde 1,9 paya sahip olduğunu görüyoruz. Geriye kalan yüzde 7,9’luk kısım ise diğer şirketler tarafından devralındı. Sıralamanın tamamını aşağıda bulabilirsiniz.
2023 yılının ilk yarısında en çok kargo taşıyan firmalar şöyle sıralandı;
25,3 milyar TL gelir elde edildi
Raporun devamında tüm kargo şirketlerinin 25,3 milyar TL gelir elde ettiğini görüyoruz. Bu, bir önceki dönemde 12,7 milyar TL düzeyindeydi. Yani iki kattan biraz daha fazla bir artış var. Bu gelirin dağılımı görülebilir.
Buna göre bu gelirde en büyük pay yüzde 17,8 ile PTT’ye ait. Onu yüzde 17,3 ile Yurtiçi Kargo takip ederken, onu yüzde 13,4 ile Trendyol Ekspres ve yüzde 12,8 ile Aras Kargo takip ediyor. Listenin tamamını aşağıda bulabilirsiniz.
Kargo branşında 2023 yılının ilk yarısındaki toplam gelir (25,3 milyar TL) içindeki pay dağılımı ise şöyle;
7 bin 600 şikayet iletildi
Raporda, CİMER veya kişisel dilekçe yoluyla yapılan şikâyetlere ilişkin ayrıntılara da yer verildi. Buna göre kuruma toplam 7 bin 600 şikâyet iletildi. Bu şikâyetlerin yüzde 53,3’ü şube, acente ve personel ile ilgiliydi.
Şikayetlerin yüzde 16’sı geç teslimattan, yüzde 9,6’sı kayıp/çalıntıdan, yüzde 2,9’u yanlış adrese/kişiye teslimden, yüzde 2,4’ü ise fiyatlandırmadan kaynaklandı.
2023 yılının ilk yarısında kargo firmalarıyla ilgili şikayetler şöyle sıralandı;
Peki siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Kargo firmalarıyla sorun yaşadınız mı? Görüşlerinizi aşağıdaki Yorumlar kısmından bizlerle paylaşabilirsiniz.